preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

ونیر کامپوزیت دندان در تهران و زعفرانیه

ونیر کامپوزیت در مقابل تاج: تفاوت چیست؟

ونیر کامپوزیت در مقابل تاج

روکش ها و تاج ها دو نوع محلول ترمیمی هستند که می توانند برای حفظ لبخند شما استفاده شوند. آنها می توانند ظاهر و عملکرد دندان های شما را بهبود بخشند. از آنجا که به نظر می رسد فواید یکسانی دارند، بسیاری از مردم تصور می کنند که روکش ها و تاج ها یکسان هستند. با این حال، در حالی که این دو درمان ممکن است مشابه به نظر برسند، تفاوت های عمده ای بین آنها وجود دارد.

برای کمک به شما در تشخیص اینکه کدام روش ترمیم دندان برای شما مناسب است، در اینجا نگاهی اجمالی به تفاوت بین روکش ها و روکش ها، نحوه عملکرد آنها و زمان استفاده از هر روش آورده شده است.

دکتر ونوس لران دارای دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه تهران و متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران می باشد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران

 

ونیرهای چینی چیست؟

روکش های پرسلن از لایه های نازکی از پرسلن دندانی ظریف و مقاوم در برابر لکه ساخته می شوند و معمولاً تنها حدود یک میلی متر ضخامت دارند. ونیرها یک گزینه دندانپزشکی زیبایی غیر تهاجمی هستند که در این روش بیشتر دندان موجود شما دست نخورده باقی می ماند.

آنها به طور سفارشی برای هر بیمار طراحی شده اند تا سطح جلوی دندان شما را به طور ایمن بپوشانند. برای آماده سازی دندان شما برای روکش چینی، دندانپزشک شما حدود نیم میلی متر از مینای جلوی دندان شما را خرد می کند تا چسبندگی روکش آسان تر شود، زیرا سیمان به بهترین وجه به سطح زبرتری می چسبد.

با این حال، بسته به نوع روکش، مقدار مینای دندان که باید سوهان شود می‌تواند متفاوت باشد. توجه به این نکته ضروری است که روکش را فقط می توان روی دندانی قرار داد که دارای مینای زیادی باشد.

روکش های دندان چیست؟

یک روکش دندان به طور کامل کل دندان را می پوشاند، به این معنی که قبل از قرار دادن روکش، مقدار بیشتری از دندان باید سوهان کشیده شود.

روکش‌ها معمولاً برای ترمیم دندان‌هایی استفاده می‌شوند که در اثر پوسیدگی، ترک یا شکستگی به شدت آسیب دیده‌اند. اگر پوسیدگی دندان دلیل نیاز شما به روکش دندان باشد، دندانپزشک شما باید قسمت پوسیده را بردارد و احتمالاً مقداری از دندان را بازسازی کند تا بتواند تاج را پشتیبانی کند. روکش‌های دندان معمولاً از پرسلن، چینی ذوب شده به آلیاژ فلزی (PFM) یا آلیاژ تمام فلزی ساخته می‌شوند.

دندانپزشک شما تاج را می سازد تا به طور ایمن روی دندان شما قرار گیرد و سپس آن را در جای خود سیمان می کند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران را از اینجا بیشتر بشناسید و مشکلات دندانی خود را با آن ها در میان بگذارید.

 

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
روکش ها در مقابل تاج ها: چقدر شبیه هستند؟

ونیر ها و روکش ها هر دو درمان های دندانی هستند که ظاهر و عملکرد دندان ها را بهبود می بخشند. آنها معمولاً برای ترمیم دندان هایی که به نوعی آسیب دیده اند، خواه تغییر رنگ، کج، پوسیده، ترک خورده، ترک خورده یا شکسته استفاده می شوند.

روکش‌ها و روکش‌ها هر دو برای هماهنگی با رنگ بقیه دندان‌ها – به استثنای روکش‌های تمام فلزی – ساخته شده‌اند تا لبخندی یکپارچه و کامل به شما هدیه دهند. هنگامی که آنها اعمال می شوند، تشخیص تفاوت بین روکش و تاج دشوار است زیرا هر کدام تأثیر مشابهی روی لبخند شما خواهند داشت.

شما از روکش ها و تاج ها تقریباً به یک روش مراقبت خواهید کرد. شما باید آنها را دو بار در روز مسواک بزنید، درست مانند بقیه دندان های خود و نخ دندان بکشید تا ذرات غذا از بین برود. ویزیت منظم دندانپزشک نیز برای تمیز کردن حرفه ای و بررسی ترمیم ها مورد نیاز است.

برای راهنمایی بیشتر و اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل