preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

پروتز ثابت متکی به دندان تهران زعفرانیه

پروتز ثابت متکی به دندان تهران زعفرانیه

پروتز ثابت متکی به دندان

روکش‌ها هنگامی که روکش‌های چینی شما در جای خود قرار می‌گیرند، برای سال‌ها یا حتی دهه‌ها احساس می‌کنید که دندان‌هایتان خوب هستند. با این حال، ونیرهای پرسلن نیز مانند هر ترمیم دندان دیگری، پتانسیل شکست را دارند. در حالی که احتمال کمی برای چنین شکستی وجود دارد، مطمئناً امکان پذیر است، به خصوص اگر روکش های چینی برای چند سال روی دندان ها باشند.

آیا می دانستید؟

ونیرهای دندانی ممکن است بیفتند

در حالی که روکش‌های دندانی به دندان‌ها می‌چسبند، ممکن است در شرایط خاصی بیفتند. ونیرهای دندانی می توانند در صورتی که دندانپزشک آنها را به اشتباه استفاده کند می توانند مستقیماً روی آن ها بروند. تماس فیزیکی با دندان ها و روند پیری نیز می تواند باعث افتادن روکش های چینی شود. اگر روکش های چینی شما چندین بار بیفتند، دندانپزشک احتمالاً کار اشتباهی انجام می دهد.

دکتر ونوس لران دارای دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه تهران می باشند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران

روکش های چینی که افتاده اند باید فوراً دوباره استفاده شوند

اگر روکش های چینی شما افتاد، استفاده مجدد آنها را به تاخیر نیندازید. در اسرع وقت برای استفاده از روکش ها با دندانپزشک خود تماس بگیرید. در غیر این صورت، دندان ها در معرض هوا قرار می گیرند که ثابت می کند پالپ دندان را تحریک می کند.

این سوزش به این دلیل است که یک حرفه ای قسمتی از دندان را هنگام قرار دادن روکش تراش می دهد. اگر به موقع به دنبال درمان نباشید، آسیب ممکن است نیاز به درمان ریشه داشته باشد.

اگر روکش چینی شما افتاد چگونه عمل کنید؟

اگر روکش چینی شما افتاد، بهترین اقدام شما این است که آن را در یک ظرف کوچک قرار دهید و آن را به دندانپزشک بازگردانید. سعی نکنید روکش چینی را بدون کمک دندانپزشک دوباره روی آن قرار دهید. قرار دادن روکش بدون کمک حرفه ای می تواند باعث بریدگی اضافی پرسلن حساس شود. دندانپزشک سعی می کند به آرامی روکش پرسلن را روی دندان مورد نظر قرار دهد تا تشخیص دهد که آیا مناسب است یا خیر.

اگر روکش چینی مناسب باشد، متخصص آن را از داخل و خارج تمیز می کند. متخصص برای تمیز کردن کامل، فضای داخلی را سندبلاست می کند. اگر فضای داخلی پرسلن در معرض نوردهی قرار گیرد، متخصص سطح را با اسید هیدروفلوئوریک حکاکی کرده و روکش را دوباره باند می کند. حتی اگر قطعات مشابه باشند، افراد حرفه ای می توانند این فرآیند را با روکش شکسته جایگزین کنند. تعمیرات به این روش امکان عملکرد را در طول سال های بعد فراهم می کند، با این فرض که انسداد فشاری بر روکش وارد نمی کند.

چگونه از ریزش ونیرهای چینی جلوگیری کنیم؟

گاهی اوقات دندانپزشکان به کسانی که ونیرهای چینی دارند توصیه می کنند که از محافظ شب استفاده کنند تا از شکستن یا از بین رفتن ونیرهای چینی نیروهای ساییدن دندان جلوگیری کنند. اگر در امتداد لبه‌های دندان‌های پوشیده شده با روکش نیرو اعمال شود، به روکش‌ها فشار وارد می‌کند و حتی احتمالاً آنها را از جای خود خارج می‌کند.

دکتر ونوس لران بزرگترین متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران هستند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
ونیرهای چینی نباید از بین بروند:

به طور کلی، روکش های چینی تمایل دارند به طور محکم به دندان ها متصل شوند. پس از چسباندن صحیح روکش ها، طوری به دندان ها می چسبند که انگار بیرونی ترین لایه هستند. اگر دندانپزشک آنها را به روش مناسب اعمال کند، ونیرها باید بادوام و از نظر بصری خوشایند و بدون خطر افتادن از روی دندان ثابت شوند.

اگر روکش ها بیفتند، این احتمال وجود دارد که فقط بدشانسی یا نتیجه تماس شدید باشد، اما دندانپزشک ممکن است تا حدی مسئول باشد. در برخی موارد، این آزمایشگاه دندانپزشکی است که مقصر افتادن ونیرهای چینی روی دندان است.

اگر مشکلی برای روکش دندان تان به وجود آمده با ما تماس بگیرید تا یک قرار ملاقات با دکتر ونوس لران تنظیم کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل