preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

انواع دندان مصنوعی:ساخت،هزینه،فواید و عوارض

4انواع پروتز دندان وجود دارد و به پروتز دندان متحرک، دندان مصنوعی می گویند و نوع خاصی از دندان ها هستند که عمدتاً از مواد پلاستیکی ساخته می شوند تا جایگزین دندان های افتاده یا از بین رفته دهان شوند. در حقیقت دندان های مصنوعی آخرین راهکار برای افرادی است که دندان های خود را از دست داده اند.

انواع مختلف دندان های مصنوعی

دندان پزشکان می توانند با توجه به شرایط خاص شما و اینکه تمام دندان ها یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، از دندان های  کامل یا همان کاشت دندان یا جزئی برای شما استفاده کنند. شما می توانید با مراجعه به دندانپزشک از انواع مختلف دندان های موجود در بازار مطلع شوید. انواع دندان ها به شرح زیر هستند:

مصنوعی کامل

دندان های مصنوعی کامل برای بیمارانی استفاده می شود که تمام دندان های طبیعی خود در فک بالا یا پایین یا هر دو فک بالا و پایین را از دست داده باشند.

 مصنوعی جزئی

برای بیمارانی که تعدادی از دندان های خود را از دست داده اند. اما به دنبال استفاده از ایمپلنت دندان یا پل نیستند. دندان جزئی می تواند یک روش درمانی مناسب باشد. در این حالت دندان های جزئی متحرک را می توان با استفاده از دندان های طبیعی، لثه ها، و یک ساختار ارتباطی ساخته شده از پلاستیک و فلز در دهان بیمار نگه داشت.

با برنامه ریزی برای اولین بازدید رایگان خود، ما را بدون هیچ خطری امتحان کنید!

دندان های مصنوعی سنتی

این نوع از دندان های مصنوعی دندان هایی هستند .

که با بهبود یافتن استخوان ها و لثه ها پس از کشیدن دندان های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

این نوع از دندان های مصنوعی از مواردی است که قیمت دندان در مقایسه با سایر انواع پروتز دندان و دندان های به نسبت کمتر است.

دندان های مصنوعی فوری

این نوع از دندان های ، همانطور که از اسم آن مشخص است. با استفاده از این نوع دندان، بیماران می توانند بطور طبیعی بسیار زودتر از زمانی که از دندان های سنتی استفاده می کنند. غذا مصرف کنند و هنگام صحبت کردن دچار مشکل نمی شوند. به هر حال، با توجه به اینکه فرآیند بهبود لثه ها و استخوان فک باعث ایجاد تغییر در نحوه قرارگیری ساختارهای پشتیبان دندان های فوری در دهان می شود، بیماران معمولاً نیاز به یک مجموعه جدید از این دندان ها پس از گذشت حدود شش ماه از درمان خود خواهند داشت.

دندان های مصنوعی دارای ظاهر طبیعی

این نوع از دندان های همچنین دارای ساختار نگهدارنده طبیعی تر هستند و هزینه آنها کمی بیشتر از این دندان ها سنتی می باشد. به این ترتیب تشخیص این دندان ها از دندان های طبیعی واقعاً دشوار است.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل