preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

انواع روکش های زیبایی در مرکز زیبایی و پروتز دندان تهران

انواع روکش های زیبایی در مرکز زیبایی و پروتز دندان تهران

انواع روکش های زیبایی تهران

روکش های چینی

روکش های چینی از رایج ترین انواع روکش ها هستند و به راحتی می توان آنها را در کلینیک دندانپزشکی نزدیک خود پیدا کرد. آنها از فلدسپات، یک شیشه سرامیک طبیعی تشکیل شده اند. پرسلن فلدسپاتیک ماده ای بسیار نازک و شفاف است که ظاهری بسیار طبیعی می دهد.

یکی دیگر از مزایای بزرگ روکش‌های چینی این است که انعطاف‌پذیر هستند و به این راحتی لکه نمی‌شوند، براده نمی‌شوند یا تغییر رنگ نمی‌دهند. این یکی از دلایل ماندگاری طولانی تری نسبت به هر نوع روکش دیگری است.

ما مقاله ای داریم که به طور خاص در مورد مراقبت از ونیرهای چینی صحبت می کنیم تا بتوانید تمام اطلاعات لازم را برای ماندگاری آنها تا حد امکان داشته باشید!

تنها نقطه ضعف روکش‌هایی مانند پرسلن می‌تواند فرآیند طولانی آماده‌سازی دندان باشد که منجر به یک روش طولانی استفاده نیز می‌شود.

بدون روکش آماده سازی (لومینرز)

روکش‌های «غیر آماده‌سازی»، روکش‌های بدون آماده‌سازی یا روکش‌های حداقل آماده‌سازی، درمان‌های روکش یکباره هستند که به عنوان یک روش زیبایی نیاز به حداقل آماده‌سازی دندان دارند. آنها پوسته های نازک و فشرده ای هستند که به آرامی به دندان های شما متصل می شوند تا سطوح قدیمی دندان را بازسازی کنند.

لومینیرها به عنوان یک راه حل سریع برای درمان دندان های شکسته، بدشکل یا تغییر رنگ در نظر گرفته می شوند. روکش های بدون آماده سازی شامل لومینیر، ونیر دوراتین و ویوانیر می باشد. آنها برای افرادی که ونیر می‌خواهند، اما نمی‌خواهند روش‌های تهاجمی و روند روکش کمی کمتر تهاجمی را داشته باشند، عالی هستند.

این روکش ها به دلیل نازک بودن به راحتی می توانند شکسته یا بریده شوند. همچنین، به دلیل طراحی نازک خود، ممکن است لکه ها را مانند روکش های دیگر پوشش ندهند. مشکلات لثه بیشتر به دلیل تناسب بد رخ می دهد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | جراحی پروتز دندان تهران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | جراحی پروتز دندان تهران

ونیرهای کامپوزیت

ونیرهای کامپوزیت به عنوان انواع جایگزین روکش استفاده می شوند که بسیار ارزان تر و سریعتر از ونیرهای چینی هستند. جزء اصلی در ونیرهای کامپوزیت رزین است که یک ماده ترمیم کننده دندان به رنگ دندان است. آنها به دلیل ضعفشان در هنگام استفاده بر روی دندان های جلویی به جای دندان های خلفی، میزان موفقیت بهتری دارند.

در مقایسه با ونیرهای چینی، ونیرهای کامپوزیت عمر کوتاه تری دارند و بیشتر در معرض لک، خراش و شکستگی هستند.

ونیرهای کامپوزیت به عنوان روکش‌های یک روزه و موقت نیز شناخته می‌شوند، زیرا می‌توانند به سرعت باند شوند و به حداقل حذف مینای دندان نیاز دارند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

 

روکش های همان روز

به آنها روکش های آماده نیز گفته می شود که در همان روز طراحی، تهیه و اجرا می شوند.

در مقایسه با روکش های استاندارد چینی، این روکش ها در کلینیک دندانپزشکی با استفاده از دستگاه فرز خودکار با فناوری CAD/CAM ساخته می شوند.

فرآیند کامل فاست های دندانی شامل آماده سازی دندان، اسکن دیجیتالی دندان و ایجاد روکش می باشد. برای ساخت روکش ها در همان روز از دستگاه اتوماتیک استفاده می شود.

روکش های موقت

روکش های موقت را می توان در دو موقعیت قرار داد: اول، زمانی که منتظر رسیدن روکش های دائمی خود هستید. دوم، به عنوان روکش های گیره دار.

روکش های موقت بیشتر از رزین کامپوزیت ساخته می شوند که طول عمر بالایی ندارند. همچنین به دلیل اینکه گیره دار هستند، قرار دادن و خاموش کردن آنها آسان تر است.

روکش‌های موقت برای افرادی مناسب‌تر است که می‌خواهند آزمایش کنند که آیا روکش‌ها در طولانی‌مدت مناسب هستند یا خیر. روکش های دائمی انتخاب بهتری برای افرادی است که به دنبال راه حلی طولانی مدت برای افزایش چشمگیر لبخند خود هستند.

لمینت دندان تهران

هنگامی که روکش های موقتی به عنوان جای نگهدار دارید، می تواند یک فرآیند آزاردهنده باشد که به درستی غذا بخورید. خوشبختانه، ما مقاله ای داریم که در مورد اینکه از چه غذاهایی باید اجتناب کرد و چه غذاهایی را با روکش های موقت مصرف کرد صحبت می کنیم!

روکش های گیره دار (روکش های پاپ روی ونیر)
این روکش ها قابل جابجایی هستند و نیازی به تغییر دندان ندارند.

  1. روکش های گیره ای سفارشی
  2. روکش های گیره ای غیر سفارشی

روکش های گیره ای سفارشی در پرسلن و رزین کامپوزیت موجود هستند اما قیمت آنها ممکن است متفاوت باشد. روکش های گیره دار به راحتی پوشیده می شوند، اما شما باید مطمئن شوید که برای حفظ آنها از یک روال تمیز کردن مناسب پیروی می کنید. آخرین اما نه کم‌اهمیت، در حین استفاده از گیره، غذاهای سفت یا جویدنی نخورید زیرا ممکن است به آنها آسیب برساند.

دکتر ونوس لران دارای دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه تهران و متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران می باشد.

سپس روکش های گیره ای غیر سفارشی وجود دارند که نیازی به آماده سازی دندان قبلی یا مراجعه به دندانپزشک ندارند، می توانید آنها را از داروخانه خریداری کنید و فوراً آنها را بپوشید. باز هم، آنها برای استفاده موقت خوب هستند و سفارشی نیستند، بنابراین نتایج واقعی نمی دهند.

برای هرگونه سوال بیشتر در مورد پروتزهای کامل ثابت با ایمپلنت، با ما تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان دریافت کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل