preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

تکنولوژی‌های نوین در ایمپلنت دندان: پیشرفت‌ها و کاربردها

تکنولوژی‌های نوین در ایمپلنت و دندان‌ها یکی از بخش‌های حیاتی و زنده‌ای از جسم انسان هستند که به حفظ سلامت و کیفیت زندگی ما کمک می‌کنند. از آنجایی که همه ما به دندان‌های سالم و قوی نیاز داریم. ایمپلنت‌های دندانی به عنوان راه حلی نوین و پیشرفته برای بازسازی دندان‌ها مطرح شده‌اند. در این مقاله، ما به بررسی تکنولوژی‌های نوین در ایمپلنت دندان می‌پردازیم و پیشرفت‌ها و کاربردهای آنها را به تفصیل بررسی می‌کنیم.

ایمپلنت دندان: تعریف و اهمیت

ایمپلنت دندان به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته در حوزه دندانپزشکی شناخته می‌شود. این فناوری برای جایگزینی دندان‌های از بین رفته یا ضعیف به کار می‌رود و اهمیت بسیاری در حفظ سلامت دهان و بهبود کیفیت زندگی افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت دندانی، افراد می‌توانند دندان‌های مصنوعی با کارایی و ظاهری طبیعی دریافت کنند و به راحتی از تغییرات جدید در زندگی خود لذت ببرند.

اصول عملکرد ایمپلنت دندانی وتکنولوژی‌های نوین در ایمپلنت

ایمپلنت دندانی عمدتاً از سه قسمت اصلی تشکیل شده است: فلزهای غیرقابل جذب مانند تیتانیوم که به عنوان اصلی‌ترین قسمت ایمپلنت عمل می‌کند، پیچ‌ها یا آبتورمان ها که به فلز اصلی اتصال می‌دهند و دندان‌های مصنوعی که بر روی آبتورمان ها نصب می‌شوند. اصل عملکرد ایمپلنت دندانی بر اساس اصطکاک محکم بین فلز ایمپلنت و استخوان فک استوار است که باعث می‌شود ایمپلنت به‌صورت دائمی در محل خود ثابت شود و از جابجایی ناخواسته جلوگیری می‌کند.

تکنولوژی‌های نوین در ایمپلنت

پیشرفت‌های اخیر در ایمپلنت دندان

الف. ایمپلنت‌های سریع‌تر و دقیق‌تر

یکی از پیشرفت‌های اخیر در ایمپلنت دندان، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته جهت نصب ایمپلنت‌هاست. با استفاده از سیستم‌های رایانه‌ای پیشرفته، جنس ایمپلنت‌ها براساس اندازه و نیاز فرد به‌صورت دقیق و سریع مشخص می‌شود. که باعث کاهش زمان عمل جراحی و دقت بیشتر در جایگاه ایمپلنت‌ها می‌شود.

ب. تکنیک‌های پیشرفته در کاشت ایمپلنت دندان وتکنولوژی‌های نوین در ایمپلنت

در گذشته، کاشت ایمپلنت دندان ممکن بوده وقت‌بر باشد و نیاز به مراقبت‌های بعد از عمل داشته باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش‌های پیشرفته جراحی، کاشت ایمپلنت دندان به‌صورت سریع‌تر و بدون درد انجام می‌شود و بیماران نیاز به استراحت کمتری بعد از عمل دارند.

شما برای این کار میتوانید به متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران مراجعه نمایید.برای نمونه کارها میتوانید به پیچ اینستاگرام مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل