preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

جرم دندان+ جرم گیری و بروساژ دندان

جرم دندان متشکل از رسوباتی است که روی سطح دندان‌ها و لثه تشکیل می‌شود .این مورد باعث ایجاد بوی بد دهان شده، رنگ و سلامت دندان‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد (مانند سیاهی دندان کودکان که می‌تواند به پوسیدگی دندان و بیماری‌های لثه منجر شود.)

جرم گیری دندان

توصیه اکید دندانپزشکان به مردم این است .که حداقل سالی یکبار یا هر 6 ماه یکبار برای بررسی وضعیت کلی دندان ها به دندانپزشکی مراجعه کنند. بدین ترتیب در صورت پوسیدگی احتمالی دندان ها به سرعت می توان آنها را متوقف نمود.

بسیاری از ما حداقل یکبار از روش جرم گیری استفاده کرده ایم، در این روش دندانپزشک بوسیله قلم های مخصوص پلاک های سر سخت دندانی را از روی دندان ها پاک می کند.

لایه های سخت و سفت و رسوباتی که به دندان ها چسبیده اند و اصطلاحا به آنها پلاک گفته می شود با استفاده از نخ و مسواک پاک نمی شوند و تنها راه ممکن برای پاک کردن آنها جرم گیری و بروساژ می باشد.

علل ایجاد جرم

اگر چند روز مسواک زده نشود و لایه های غذایی روی دندان بنشینند، با زدن مسواک همه آن ها از بین می روند.

اما اگر فاصله زمانی و عمر این لایه ها به چند ماه دیگر به راحتی نمی شود از شر آن ها خلاص‌ شد. به‌ طوری‌ که زردی آن ها برروی دندان باقی خواهد ماند و ظاهری زشت بوجود می آورد.

چه مدت یکبار نیاز به جرم گیری دندان است؟

این تماما بستگی به‌ این دارد که‌ شما تا‌ چه اندازه‌ به بهداشت و سلامت دندان های‌ خود اهمیت می دهید. بسیاری از افراد تنها با‌ یک بار جرم گیری، جرم سنگین و انباشته شده‌ بر روی دندان هایشان ازبین می رود .و پس‌ از آن‌ شروع به‌ مراقبت از دندان می کنند و دیگر نیاز اساسی به‌ این کار ندارند و در صورت لزوم می توانند از روش دستی استفاده کنند.

ولی چیزی که‌ کاملا مشخص است‌ این است‌ که هر کس سالی یکبار به‌ این کار نیاز دارد تا جرم هایی که‌ با ابزاری مانند مسواک قابل پاک شدن نیستند، با ابزارهای‌ قوی تری مانند ابزار دندانپزشکی از بین بروند. هر چه‌ مراقبت شما‌ از دندان هایتان بیشتر باشد جرم گیری ساده‌تر، سریع تر و غیر ضروری تر است.

روش‌های جرم گیری دندان

  1. جرم گیری با ابزارهای دستی

    دندانپزشک شما در این‌ حالت از یک جرم گیر استفاده می کند . به صورت دستی پلاک‌های موجود روی دندان را از بین می برد. از آنجا که دندانپزشک توانایی مشاهده پلاک‌ها را ندارد، مجبور است‌ از حس‌ لامسه خود برای شناسایی نواحی ایجاد پلاک دندان‌ها استفاده‌ کند.

  2. جرم گیری با ابزارهای اولتراسونیک

  3. جرم گیری دندان با لیزر

اگر شما نیاز به متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران نیز داشتخ باشید میتوانید تمامی خدمات را با مراجعه به پیج اینستاگرام دیدن نمایید.

آیا جرم گیری دندان درد دارد؟

باید گفت که این روش درمانی درد بسیار اندکی داشته که هیچ نیازی به حسی ندارد. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر جرم بیمار به نسبت بالایی شدید باشد. میزان درد و حساسیت بیشتری را تجربه خواهد کرد.شما برای انجام خدمات میتوانید با مطب دکتر ونوس لران مراجعه نمایید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل