preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

مواد، مزایا، معایب، دوام انواع روکش ها

مواد، مزایا، معایب، دوام انواع روکش ها

دوام انواع روکش ها

اگر اینجا هستید، احتمالاً به تازگی راهنمای کامل ونیرها را به پایان رسانده اید. حالا که چی؟ اکنون به هر نوع روکش می پردازیم. و منظور ما تک تک آنهاست!

پس از خواندن این راهنمای دوم در مورد انواع روکش، همه چیزهایی را که برای انتخاب نوع روکش برای شما مناسب است و از آنها انتظار دارید، نیاز دارید، یاد خواهید گرفت.

وقتی در مورد انواع روکش صحبت می کنیم، باید گزینه های متعدد آنها را در نظر بگیریم. مواد مختلفی مانند روکش های چینی، روکش های زیرکونیومی، ونیرهای کامپوزیت و غیره وجود دارد.

روکش های دائمی و روکش های موقت وجود دارد. همچنین، این ماده بر ویژگی های زیبایی شناختی و دوام روکش ها تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که هر نوع روکش برای شرایط و نیازهای مختلف مناسب تر است.

اما، بدون بحث بیشتر، اجازه دهید به این راهنما در مورد انواع روکش ها بپردازیم.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | جراحی پروتز دندان تهران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | جراحی پروتز دندان تهران

انواع مختلف روکش ها چیست؟

دو نوع اصلی روکش در صنعت دندانپزشکی موجود است که به رزین چینی و کامپوزیت معروف هستند. هر دوی این مواد در طیف وسیعی از زیر انواع روکش‌ها مانند E-max، زیرکونیا، لومینیر و روکش‌های رزینی استفاده می‌شوند.

انتخاب روکش به بودجه، سطح راحتی، وضعیت دندانی و غیره بستگی دارد. ما سعی خواهیم کرد با اطلاعات دقیق در مورد انواع مختلف روکش برای لبخند زیبای شما، این روند را برای شما آسانتر کنیم.

در اینجا لیستی از انواع روکش ها آورده شده است تا هنگام تصمیم گیری در مورد روش دندانپزشکی زیبایی، فرآیند انتخاب را برای شما آسان تر کند.

دکتر ونوس لران دارای دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه تهران و متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران می باشد.

روکش های دائمی

وقتی از روکش های دائمی صحبت می کنیم، منظور نوعی روکش غیرقابل برگشت و مادام العمر است.

روکش‌های دائمی از انواع روکش‌هایی هستند که برای مدت طولانی از دندان‌های شما محافظت و تقویت می‌کنند. وقتی صحبت از هزینه روکش به میان می‌آید، اینها گران‌ترین‌های موجود در بازار هستند، اما همچنین طبیعی‌ترین و بادوام‌ترین آنها هستند.

در اینجا خلاصه ای از تمام انواع روکش های دائمی آورده شده است:

نوع روکش دوام ظاهر قدرت آماده در
ونیرهای E-max 10-15 سال شفاف/طبیعی متوسط-بالا 5-10 روز
روکش های زیرکونیوم 15-30 سال مات متوسط ​​5-10 روز
ونیرهای چینی پالاتال 10-15 سال شفاف/طبیعی متوسط-بالا 5-10 روز
ونیرهای چینی 10-20 سال شفاف/طبیعی 5-10 روز
ونیرهای Lumineer 5-10 سال نیمه شفاف بالا همان روز
ونیرهای رزین کامپوزیت 3-5 سال مات کم یک روز
البته وقتی می گوییم دائمی به معنای مادام العمر نیست. اما از آنجایی که این روکش‌های دندانی عمدتاً بین 10 تا 20 سال دوام می‌آورند، دائمی در نظر گرفته می‌شوند.

بهترین مرکز پروتز دندان تهران | دکتر ونوس لران
بهترین مرکز پروتز دندان تهران | دکتر ونوس لران

روکش های E-Max

یکی از محبوب ترین انواع روکش، روکش E-max از لیتیوم دی سیلیکات شیشه سرامیک است. آنها به دلیل زیبایی، استحکام و دوام طبیعی خود یکی از بهترین ها در این عصر و عصر هستند. در سال 2017، مطالعه‌ای در مورد اثربخشی روکش‌های E-max نشان داد که حتی پس از گذشت 10 سال، میزان بقای 83.5 درصدی وجود دارد.

با مراقبت های دندانی مناسب، آنها می توانند بیش از 10 سال بدون هیچ گونه عارضه دندانی دوام بیاورند. به دلیل شفافیت، کیفیت بی نظیری در ترکیب با دندان های واقعی شما دارند که به لبخند شما ظاهری طبیعی می بخشد. آنها همچنین مقاوم در برابر لکه هستند که نگهداری آنها را آسان تر می کند.

اما از طرف دیگر، این روکش‌ها فرآیند اجرای طولانی‌تری دارند و بیشتر در معرض تراشه و شکستگی هستند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

روکش های زیرکونیومی

یکی از سخت‌ترین مواد روکش، روکش‌های زیرکونیوم روشی مناسب برای رفع مشکلات دندانی مانند پوسیدگی، بریدگی و شکستگی است. ساخته شده از دی اکسید زیرکونیوم، یکی از مقاوم ترین اشکال سرامیک های یکپارچه.

استحکام فوق العاده ای دارد زیرا مواد دیگری به مخلوط اضافه نشده است. از نظر ظاهری مات است، بنابراین می تواند تأثیر چشمگیری بر روی دندان های شما داشته باشد. آنها برای بازسازی دندان در صورت پوسیدگی شدید دندان ایده آل هستند و به طور کلی به دندان ها استحکام بالایی می دهند. همچنین گزینه ای برای رفع مشکل تغییر رنگ به دلیل ظاهر مات آن است.

اگر صحبت از مات شود، می تواند ظاهر دندان ها را کمی غیر طبیعی کند. آنها معمولاً به دلیل استحکام و کیفیت برترشان از اکثر انواع روکش های دیگر دوام بیشتری دارند.

اگر می خواهید برای مشاوره برنامه ریزی کنید، همین امروز با ما تماس بگیرید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل