preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

روکش های تمام سرامیکی دندان:انواع،مزایا

همانطور که نام این روکش ها نشان می دهد، روکش های تمام سرامیکی بطور کامل از مواد کامپوزیت شبیه شیشه همچون پرسلاین ساخته می شوند.

انواع روکش دندان تمام سرامیکی به شرح زیر هستند:

پوشش پرسلاین

اولین نوع روکش زیبایی دندان از جنس تمام سرامیکی (که در حدود 100 سال قبل ساخته شد) پوشش پرسلاین بودند. همانطور که از این روکش ها می توان انتظار داشت، با استفاده از آن ویژگی های ظاهری زیباتر در مقایسه با سایر روکش ها برای بیمار در عوض کاهش استحکام آن ایجاد می شود. پوشش پرسلاین معمولاً فقط برای دندان های جلو استفاده می شود که زیبایی ظاهری آن برای داشتن طرح لبخند از اهمیت زیاد برخوردار است و باعث طرح لبخند زیبا در افراد می‌شود.

سرامیک های مدرن

در دهه های گذشته، تعدادی از شرکت ها از روش ها و مواد اولیه جدید. برای ساخت روکش های تمام سرامیک در اصلاح طرح لبخند استفاده کرده اند.

مزایای اصلی روكش سراميكي دندان به شرح زیر هستند:

زیبایی بیشتر:

بزرگترین مزیت تقبل قیمت روکش دندان تمام سرامیکی در مقایسه با روکش های ساخته شده از ترکیبات پرسلاین و فلز ظاهر زیباتر آن برای اصلاح طرح لبخند لثه ای است. این ویژگی را می توان به این حقیقت نسبت داد که درصد بیشتری از ضخامت کلی این نوع روکش ها   را می توان از مواد پرسلاین نیمه شفاف تهیه کرد. این نوع از پرسلاین دارای بیشترین شباهت با زیبایی دندان طبیعی است و بنابراین با استفاده از آن می توان یک ظاهر بسیار طبیعی برای فرد ایجاد کرد.

برخی براکت سرامیکی به رنگ طبیعی دندان‌ها می‌باشند در حالیکه سایر آن‌ها به حدی بدون رنگ هستند که بریس‌های همرنگ دندان نامیده می‌شوند. بنابراین در هنگام خندیدن بیمار قابل تشخیص نخواهند بود. برخلاف بریس‌های فلزی بیماران برای داشتن دندان‌های مرتب و صاف نیازی به تحمل فلز در دهان خود ندارند. این بریس‌ها در مقایسه با براکت‌های فلزی متداول گران‌تر و شکننده‌تر هستند، اما اشخاصی که این نوع ارتودنسی را انتخاب می‌کنند برای خود دلایل مشخصی دارند.

استفاده از این نوع روکش می تواند ضخامت کلی روکش را که امکان ساخت آن با استفاده از مواد نیمه شفاف وجود دارد کاهش داد و به این ترتیب یک ظاهر طبیعی تر (حداقل از نظر تئوریک) برای دندان ها ایجاد کرد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

روکش های تمام پرسلاین لبه های فلزی ندارند:

در این حالت لبه های مورد نیاز در پایه روکش قرار می گیرد و این موضوع در حالی است که روکش های تمام پرسلاین نیازی به لبه های فلزی ندارند.

انطباق پذیری بیشتر با ساختار طبیعی بدن:

روکش های تمام سرامیکی دارای بعضی مزیت های خاص در ارتباط با انطباق پذیری بیشتر آنها با ساختار طبیعی بدن هستند. در این حالت انواع سرامیک مورد استفاده برای ساخت این نوع از روکش ها معمولاً دارای سطح سایش بیشتر در مقایسه با مینای دندان نیستند.

امکان جایگذاری این روکش در یک جلسه درمانی وجود دارد:

بعضی دندان پزشکان دستگاه های مخصوص دارند که با استفاده از آنها می توان روکش دندان را با استفاده از مواد سرامیکی در مطب تهیه کنند. این تکنیک به دندانپزشک  امکان می دهد جایگذاری روکش را در یک جلسه درمانی انجام دهد. این موضوع در حالی است که در فرآیند عادی روکش کردن دندان ها نیاز به دو جلسه درمان وجود دارد.

معایب

معایب استفاده از روکش های تمام سرامیکی به شرح زیر هستند:

مشکل طول عمر

ظاهر روکش های سرامیکی برای دندان های دارای برجستگی ممکن است عالی نباشد:

با این وجود انجام این کار در حقیقت اصلاح سطح روکش است و ایجاد سطح درخشندگی مشابه مینای دندان را برای روکش تضمین نمی کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل