preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

چه اتفاقی در حین عمل ونیر دندان می افتد؟

چه اتفاقی در حین عمل ونیر دندان می افتد؟

عمل ونیر دندان

روکش های دندانی یک راه عالی برای بهبود سایه رنگ دندان های جلویی شما و ایجاد لبخند متقارن تر است. آنها همچنین یک راه حل قابل اعتماد برای ترمیم دندان های آسیب دیده مانند براده ها، ترک ها، دندان های فرسوده و غیره هستند. این بررسی در مورد اتفاقاتی که در طول عمل روکش رخ می‌دهد بحث می‌کند و روند گام به گامی را که بسیاری از دندان‌پزشکان استفاده می‌کنند برجسته می‌کند.

مراحلی که با روکش دندان همراه است:

در زیر روند کلی ایجاد و قرار دادن روکش دندان ارائه شده است. برای هر دندان بدون توجه به تعداد روکش هایی که برای بهبود لبخند بیمار استفاده می شود، از همین فرآیند استفاده می شود. البته، این روند ممکن است برای هر بیمار کمی متفاوت باشد، زیرا هر دندانپزشکی ممکن است روش کمی متفاوتی داشته باشد که برای آنها مفید باشد.

دکتر ونوس لران دارای دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه تهران و متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران می باشد.

بازدید مشاوره

روش روکش دندان معمولاً سه بار طول می کشد. اولین بازدید، مشاوره است. این ویزیت فرصتی را برای بیمار فراهم می کند تا در مورد روکش های دندانی بیشتر بیاموزد و به طور قطع تصمیم بگیرد که آیا ترمیم دندان مناسب است یا خیر. در طول ویزیت مشاوره، دندانپزشک و کارکنان معمولاً عکس‌های اشعه ایکس دندان را بررسی می‌کنند و معاینه دهانی نیز انجام می‌دهند. ممکن است قبل از درمان ونیر به نگرانی های مربوط به سلامت دهان نیاز باشد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران

تغییر ساختار دندان

روکش های دندانی در بسیاری از موارد نیاز به تغییر جزئی در ساختار دندان دارند که معمولاً در ویزیت دوم انجام می شود. در برخی موارد، بیمار می تواند در طول مشاوره دندان های خود را آماده کند. این شامل برداشتن مقدار بسیار کمی از مینای دندان (معمولاً کمتر از نیم میلی‌متر) است تا فضایی برای قرار گرفتن روکش دندان به روشی راحت و طبیعی ایجاد شود. با این حال، از آنجایی که معمولاً برخی از مینای دندان باید برداشته شود، روکش‌های دندان دائمی در نظر گرفته می‌شوند. خبر خوب این است که روکش‌ها برای ماندگاری بیش از یک دهه بدون نیاز به تعویض یا تعمیر اساسی ساخته می‌شوند.

دندانپزشک قالب را می گیرد

همچنین در ویزیت دوم، دندانپزشک می تواند پس از تنظیم ساختار، قالبی از دندان بگیرد. قالب قالب چیزی است که آزمایشگاه برای سفارشی کردن روکش دندان قبل از ارسال مجدد به دندانپزشک استفاده می کند. این باعث می شود ظاهر طبیعی تری داشته باشید و احساس و تناسب بهینه داشته باشید. قالب گیری سریع و بدون درد است.

روکش در آزمایشگاه ایجاد می شود

ممکن است چندین هفته طول بکشد تا روکش دندان در آزمایشگاه سفارشی شود. پس از آماده شدن، دندانپزشک می تواند یک ویزیت بعدی (ویزیت سوم) را برای قرار دادن هر روکش تعیین کند. قبل از استفاده دائمی روکش روی دندان، دندانپزشک اطمینان حاصل می کند که برای بیمار راحت است و ارزش زیبایی بهینه را ارائه می دهد. آنها می توانند تنظیماتی را روی روکش یا مینا برای تناسب بهتر و در صورت لزوم انجام دهند. با این حال، در اکثر موارد، روکش‌ها به دلیل دقت قالب‌گیری به‌طور بهینه قرار می‌گیرند.

روکش روی دندان قرار می گیرد

قبل از قرار دادن روکش دندان، دندان به طور کامل تمیز و ضد عفونی می شود. سپس دندانپزشک سطح دندان را زبرتر می کند، که این امکان را به شما می دهد تا روکش دندان را محکم تر کند. سیمان دندانی برای چسباندن روکش در محل مورد استفاده قرار می گیرد و نور کیورینگ مخصوص به سیمان کمک می کند تا به سرعت سفت شود و ماندگاری ایمن و طولانی مدت داشته باشد.

ممکن است چند روز طول بکشد تا بیمار با احساس جدید روکش‌ها سازگار شود. با این حال، آنها باید به راحتی جا بیفتند و فوراً عالی به نظر برسند. جنس پرسلن روکش ها فوق العاده بادوام و مقاوم در برابر آسیب است. با مراقبت مناسب، آنها باید برای چندین دهه دوام بیاورند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | پروتزهای دندانی و ایمپلنت در تهران | دکتر ونوس لران

مراقبت از روکش دندان

روکش دندان نسبتاً در برابر لکه مقاوم است و بیمار می تواند مانند بقیه دندان های طبیعی خود از آن مراقبت کند. عمل ونیر دندان – یک روال مراقبت سالم باید شامل مسواک زدن چندین بار در روز، نخ دندان کشیدن روزانه و استفاده از دهانشویه طبق دستور باشد.

اگرچه روکش ها در برابر لکه مقاوم هستند، اما همچنان می توانند از مصرف زیاد قهوه، چای و سایر نوشیدنی های تیره رنگ ایجاد کنند. ونیرها همچنین می توانند در اثر ضربه های دندانی نیز آسیب ببینند. استفاده از محافظ دهان هنگام فعالیت بدنی که ممکن است منجر به ضربه به دهان شود، مهم است. نگهبان شب برای بیمارانی که در شب دندان قروچه می کنند توصیه می شود.

در طی یک جلسه مشاوره در مورد روش روکش دندان بیشتر بدانید

همه سزاوار یک لبخند زیبا هستند که به آنها کمک می کند هر روز اعتماد به نفس داشته باشند. با استفاده از روکش های دندانپزشکی ما، می توانید زیبایی کلی دندان های قابل مشاهده خود را بهبود بخشید و در صورت آسیب دیدگی آنها را بازیابی کنید.

برای تعیین وقت مشاوره روکش دندان با تیم دندانپزشکی ما تماس بگیرید یا به ما پیام دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل