preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

متخصص پروتزهای دندانی چه کارهایی انجام می دهد؟

متخصص پروتزهای دندانی چه کارهایی انجام می دهد؟
شاید در ظاهر این کار بسیار ساده به نظر برسد. اما تعداد بیمارانی که بعد از ایمپلنت دچار مشکل می شوند، نشان دهنده است که نداشتن تخصص دندانپزشکان در این زمینه چه آسیبی می تواند به بیمار وارد کند. متاسفانه دیده شده، دندانپزشکانی که متخصص نیستند با قیمت پایین تر نسبت به متخصصین این حوزه، اقدام به ایمپلنت و کاشت دندان می کنند، بیمارانی نیز هستند که به دنبال ایمپلنت ارزان هستند.

این در حالی است که هزینه بعدی این اقدام میتواند برای بیماران بسیار سنگین تمام شود. کاشت یا جراحی ایمپلنتها نیز باید توسط متخصص انجام شود (متخصص جراحی فک و صورت، یا پریو) تا بتواند از لحاظ محل و زاویه قرارگیری ایمپلنتها و منیج کردن ایمپلنت با استخوان موجود و یا بازسازی استخوان با روشهای مختلف، تصمیم درستی بگیرد. علاوه بر تعداد ایمپلنت و محل قرار گیری آنها، زاویه ایمپلنت به لحاظ فاکتورهای مکانیکال، نیروی وارده به ایمپلنت و جنبه زیبایی اهمیت به سزایی دارد. تطابق پروتز با بافت و با ایمپلنت ها سختتر از دندان معمولی است… پس بهتر است قسمت جراحی ایمپلنت توسط متخصص مربوطه و قسمت روکش ایمپلنت توسط متخصص پروتز انجام شود.

گیر غذایی، پوسیده شدن و کاهش عمر دندان زیر روکش به میزان فاحش، هالیتوزیس یا بوی بد دهان از مشکلات رایج انجام پروتز دندان توسط دندانپزشک غیرمتخصص است.

باید خاطرنشان کنم که در مورد پروتزهای ایمپلنت موضوع بسیار پیچیده تر از پروتز بر پایه دندان است:

هر پروتزی برای اینکه مناسب باشد باید فانکشن( کارایی) و زیبایی داشته باشد.
پروتز دندانی باید ماندگار باشد.
در ارائه طرح درمان، تعداد ایمپلنتها و محل کاشت آنها از عوامل بسیار مهم در موفقیت آنهاست. چرا که باید در طرح درمان بتوانیم نیروها را به صورت مناسب بین ایمپلنتها تقسیم کنیم تا ایمپلنتها دچار فیلر یا شکست نشوند. علاوه بر این محل ایمپلنتها در زیبایی پروتز آینده نیز نقش دارد. درصورتیکه طرح درمان اشکال داشته باشد، میتواند باعث از دست رفتن ایمپلنت( به صورت تحلیل استخوان ، شکستن پیچ و … ) شود.

کاشت یا جراحی ایمپلنتها نیز باید توسط متخصص انجام شود (متخصص فک و صورت، یا پریو) تا بتواند از لحاظ محل و زاویه قرارگیری ایمپلنتها و منیج کردن ایمپلنت با استخوان موجود و یا بازسازی استخوان با روشهای مختلف، تصمیم درستی بگیرد. علاوه بر تعداد ایمپلنت و محل قرار گیری آنها، زاویه ایمپلنت نیز اهمیت بسیاری دارد، این اهمیت هم به لحاظ فاکتورهای مکانیکال و نیروی وارده به ایمپلنت و هم از جنبه زیبایی اهمیت به سزایی دارد.

در قسمت پروتز ایمپلنت نیز تشابهات زیادی با مطلب توضیح داده شده در مورد روکش معمولی وجود دارد، مضافا اینکه تطابق پروتز با بافت و با ایمپلنت ها سختتر از دندان معمولی است… پس بهتر است قسمت جراحی ایمپلنت توسط متخصص مربوطه و قسمت روکش ایمپلنت توسط متخصص پروتز انجام شود.

دکتر ونوس لران

متخصص پروتز و زیبایی 

آشنایی بیشتر

اطلاعا تماس و ثبت نوبت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل