preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

7 روش روزانه برای محافظت از دندان

7 روش روزانه برای محافظت از دندان

محافظت از دندان

مراقب دندان های خود باشید

برخی می گویند چشم ها پنجره روح هستند. اما اگر واقعاً می خواهید بدانید کسی در مورد چیست، لبخند او را بررسی کنید. نمایش خوش‌آمدگویی از سفیدهای مرواریدی تاثیر اول را بر جای می‌گذارد، در حالی که لبخند محکم یا بوی بد دهان برعکس است.

نکاتی را در مورد چگونگی اطمینان از مراقبت از دندان های خود که شایسته آن هستند، بخوانید.

1. دو بار در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید

انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) می گوید: دندان های خود را دو دقیقه در روز، دو بار در روز مسواک بزنید. این کار دندان های شما را در بهترین فرم نگه می دارد. مسواک زدن دندان ها و زبان با یک مسواک نرم و خمیر دندان حاوی فلوراید باعث پاکسازی غذا و باکتری از دهان می شود. مسواک زدن همچنین ذراتی را که دندان های شما را می خورد و باعث پوسیدگی می شوند، از بین می برد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | دکتر ونوس لران در زعفرانیه تهران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | دکتر ونوس لران در زعفرانیه تهران

2. برس صبحگاهی با نفس صبحگاهی مبارزه می کند

دهان 98.6 درجه فارنهایت (37 درجه سانتیگراد) است. گرم و مرطوب، پر از ذرات غذا و باکتری است. اینها منجر به رسوباتی به نام پلاک می شوند. هنگامی که تجمع پیدا می‌کند، روی دندان‌های شما کلسیفیه یا سفت می‌شود و تارتار ایجاد می‌کند که به آن جرم نیز می‌گویند. تارتار نه تنها لثه های شما را تحریک می کند، بلکه می تواند منجر به بیماری لثه و همچنین بوی بد دهان شود.

حتما صبح مسواک بزنید تا از شر پلاک هایی که در طول شب ایجاد می شود خلاص شوید.

3. بیش از حد مسواک نزنید

اگر بیش از دو بار در روز مسواک بزنید، در مجموع بیش از چهار دقیقه، می توانید لایه مینای دندان را که از دندان های شما محافظت می کند، از بین ببرید.

وقتی مینای دندان وجود ندارد، لایه ای از عاج را در معرض دید قرار می دهد. عاج دارای سوراخ های ریزی است که به انتهای عصبی منتهی می شود. وقتی اینها تحریک می شوند، ممکن است انواع درد را احساس کنید. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، تقریبا 20 درصد از بزرگسالان آمریکایی درد و حساسیت دندان های خود را تجربه کرده اند.

4. توربوشارژ نکنید

مسواک زدن خیلی سخت نیز امکان پذیر است. دندان های خود را طوری مسواک بزنید که انگار پوست تخم مرغ را جلا می دهید. اگر مسواک شما به نظر می رسد که شخصی روی آن نشسته است، فشار زیادی وارد می کنید.

مینای دندان به اندازه کافی قوی است که از دندان ها در برابر هر چیزی که در داخل دهان شما می گذرد، از خوردن و آشامیدن تا شروع فرآیند گوارش محافظت می کند. کودکان و نوجوانان مینای نرم تری نسبت به بزرگسالان دارند و دندان هایشان را بیشتر در معرض پوسیدگی و فرسایش ناشی از غذا و نوشیدنی قرار می دهد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | دکتر ونوس لران در زعفرانیه تهران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | دکتر ونوس لران در زعفرانیه تهران

5. مطمئن شوید که هر روز از نخ دندان استفاده می کنید

آیا می خواهید در معاینه بعدی خود از حداقل خراشیدن جلوگیری کنید؟ نخ دندان ذراتی را که مسواک زدن از دست می دهد شل می کند. همچنین پلاک ها را از بین می برد و با این کار از ایجاد تارتار جلوگیری می کند. در حالی که پاک کردن پلاک ها آسان است، برای برداشتن جرم دندان به دندانپزشک نیاز دارید.

6. مهم نیست چه زمانی این کار را انجام می دهید

شما در نهایت پاسخی برای این سوال قدیمی دارید: «نخ‌کشیدن یا مسواک زدن کدام یک حرف اول را می‌زند؟» به گفته ADA، تا زمانی که این کار را هر روز انجام دهید، مهم نیست.

با برنامه ریزی برای اولین بازدید رایگان خود، ما را بدون هیچ خطری امتحان کنید!

 

 

7. از نوشابه دوری کنید

“در تمام روز جرعه جرعه بخورید، پوسیدگی بگیرید” کمپینی از انجمن دندانپزشکی مینه سوتا برای هشدار به مردم در مورد خطرات نوشابه است. این فقط نوشابه شکر نیست، بلکه نوشابه رژیمی نیز به دندان ها آسیب می رساند.

اسید موجود در نوشابه به دندان ها حمله می کند. هنگامی که اسید مینای دندان را می خورد، حفره ایجاد می کند، لکه هایی را روی سطح دندان باقی می گذارد و ساختار داخلی دندان را فرسایش می دهد. برای جلوگیری از پوسیدگی دندان های مرتبط با نوشیدن، مصرف نوشابه را محدود کنید و از دندان های خود به خوبی مراقبت کنید.

دکتر ونوس لران دارای دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه تهران و متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل