preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

نقش یائسگی بر ایمپلنت دندان چیست؟

یائسگی تاثیرات بسیار مهمی بر بدن زنان می ­گذارد، یکی از این موارد تاثیر گذاری بر توانایی بدن برای حفظ تراکم استخوان است. هنگامی که بدن استروژن کمتری تولید می­کند، تعادل تنظیم تراکم استخوان به هم می­ خورد.

یائسگی چه تاثیراتی بر بدن زنان می­ گذارد؟

یائسگی زمانی رخ می­ دهد که چرخه قاعدگی قطع شود. در این مرحله، بدن دستخوش تغییرات هورمونی شده که گاهی منجر به بروز علائم جسمانی می­ شود. به عنوان مثال، کاهش استروژن و پروژسترون باعث افزایش وزن و چاقی، افسردگی، گر گرفتگی، و بی خوابی می­ شود. با رسیدن به دوران یائسگی، بدن بیشتر مستعد ابتلا به برخی بیماری­ ها از قبیل قلبی و آب سیاه چشم خواهد ­شد. همچنین ریسک ابتلا به پوکی استخوان افزایش می­ یابد و استخوان­ ها شکننده می­ شوند. در مقابل، پوکی استخوان می­ تواند منجر به آسیب دیدن استخوان فک و از دست دادن دندان شود. یائسگی می­ تواند منجر به سایر مشکلات دندانی شود. این عبارتند از:

  • بیماری­ های لثه
  • احساس سوزش زبان
  • خشکی دهان

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران

نقش یائسگی بر ایمپلنت دندان چیست؟

اگر قبلا اقدام به کاشت ایمپلنت کرده­ اید یا به تازگی قصد دارید برای کاشت ایمپلنت به پزشک مراجعه کنید. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که آیا یائسگی بر ایمپلنت تاثیر می­ گذارد یا خیر. در صورتی که یک سال از آخرین قاعدگی بگذرد و فرد دیگر خونریزی نداشته باشد، اصطلاحا به این وضعیت یائسگی می ­گویند. به طور متوسط زنان جوامع غربی در سن 50 سالگی به یائسگی می­ رسند، با این حال زنان به طور طبیعی بین سن 45 تا 55 سالگی به یائسگی می رسند. در دوران یائسگی، تخمدان، دیگر قادر به تولید تخمک نیستند در نتیجه دوران قاعدگی خاتمه می­ یابد.

انواع ایمپلنت برای زنان یائسه

هنگامی که یک پزشک با تجربه، ایمپلنت را درون فک قرار دهد، ایمپلنت به یک روش ایمن و موثر برای کاشت ریشه دندان تبدیل خواهد شد و شبیه دندان طبیعی به نظر خواهد رسید. ایمپلنت درون استخوان فک قرار می گیرد و با استخوان پیوند می­ دهد. در نتیجه، ایمپلنت یک پایه ثابت و محکم را برای کاشت روکش ایجاد می­ کند. ایمپلنت انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

  • ایمپلنت درون استخوانی به ایمپلنت محسوب می­ شوند.
  • ایمپلنت ساب پریوستیل: به ایمپلنت­ هایی گفته می­ شود که زیر لثه قرار می گیرد ( زیر استخوان فک یا روی آن ). از این نوع ایمپلنت در بیمارانی استفاده می­ شود که استخوان فک آنها کوچک است و قصد باز سازی و ترمیم آن را ندارند.

ایمپلنت­ های دندانی در اندازه و ارتفاع­ های مختلفی وجود دارند و شامل مینی ایمپلنت و ایمپلنت استاندارد هستند. متخصص ارتودنسی می­ تواند براساس دندان و دندانی که باید ترمیم شود به شما برای انتخاب یک ایمپلنت مناسب کمک کند.

نسبت شکست ایمپلنت دندان پس از یائسگی

نسبت شکست ایمپلنت دندان در زنان یائسه در مقایسه با سایر زنان بیشتر است. بیماران 60 تا 79 ساله بیشتر در معرض شکست ایمپلنت دندان قرار دارند نرخ شکست ایمپلنت و در برخی از بیماران بیشتر است. این گروه عبارتند از:

  • افراد سیگاری
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افرادی که مشکلات سر و گردن دارند.
  • زنان یائسه که از هورمون درمانی استفاده می­کنند.

در این گروه های پر خطر، ریسک شکست ایمپلنت در استخوان فک بالا دوبرابر بیشتر از فک پائین است برخی از روش ­های تشخیصی می ­توانند به دندان پزشک برای ارزیابی ریسک عوارض جانبی در زنان یائسه کمک کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل