preloader

شنبه، یکشنبه، سه شنبه، چهارشنبه (10 تا 16 عصر)

پنج شنبه (10 تا 14 ظهر)

تهران،زعفرانیه

خیابان شادآور، پلاک 10، طبقه سوم

پروتز های متکی به دندان در کلینیک دکتر ونوس لران

پروتز های متکی به دندان در کلینیک دکتر ونوس لران

پروتز های متکی به دندان

 

پروتزهای ixed

پروتزهای ثابت به ترمیم دندان ها با استفاده از ترمیم هایی که در دهان بیمار ثابت می شوند، مربوط می شود. آنها معمولاً پس از برداشتن قالب‌ها (قالب‌ها) در آزمایشگاه ساخته می‌شوند تا تکنسین با آنها کار کند. آنها همچنین به عنوان “ترمیم غیر مستقیم” شناخته می شوند.

از ترمیم های غیرمستقیم می توان برای ترمیم و ترمیم دندان های یک یا چند دندان استفاده کرد و برای بازگرداندن فضاهای نسبتاً کوچک بین دندان ها قابل استفاده است. ترمیم های غیرمستقیم در مقایسه با پرکردگی هایی که می توان در سمت صندلی قرار داد، نسبتاً قوی هستند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران بهترین ها را به شما ارائه می دهد.

اغلب می توان ترمیم های غیرمستقیم را برای به نظر رسیدن بهتر انجام داد (زیبایی شناسی برتر). به سختی می توان گفت که ترمیم های ثابت چقدر باید طول بکشد. اگر آنها به درستی برنامه ریزی، اجرا و نگهداری شوند، می توانند تا 10-12 سال و شاید بیشتر دوام بیاورند.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | دکتر ونوس لران در زعفرانیه تهران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | دکتر ونوس لران در زعفرانیه تهران

انواع اصلی ترمیم غیر مستقیم در زیر نشان داده شده است:

 

تاج پادشاهی

تاج ها اغلب به عنوان “کلاه” نامیده می شوند. هنگامی که مقدار زیادی از ساختار از بین رفته باشد، قسمت های باقی مانده از دندان طبیعی را می پوشانند. به این ترتیب، آنها چیزی را ارائه می دهند که به عنوان “پوشش کامل” شناخته می شود. تاج‌ها را می‌توان از مواد مختلفی ساخت، از تاج طلایی تمام فلزی گرفته تا تاج سرامیکی با استحکام بالا. نوع تاج بستگی به میزان دندان باقی مانده، نوع دندان و ترجیح بیمار دارد.

دکتر ونوس لران دارای دکترای تخصصی دندانپزشکی در رشته پروتزهای دندانی و ایمپلنت از دانشگاه تهران و متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران می باشد.

پل

بریج ها برای بازگرداندن شکاف بین دندان های طبیعی ساخته می شوند. آنها را می توان توسط یک دندان مجاور تاج دار در جای خود نگه داشت یا با یک بال فلزی با چسب مخصوص روی دندان مجاور چسباند. گاهی اوقات پل ها در هر دو طرف شکاف (معمولی) و گاهی اوقات فقط در یک طرف (کانسیلور) قرار می گیرند. این بستگی به اندازه شکاف و نحوه عملکرد دندان ها دارد.

بریج ها می توانند بسیار زیبا به نظر برسند، اما گاهی اوقات بریج هایی که با بال فلزی روی آن چسبیده اند، دندان مجاور را کمی تیره می کنند. با این حال، آنها در مورد ساختار دندان بسیار محافظه کارتر از زمانی هستند که دندان مجاور برای نگه داشتن بریج تاج گذاری شود.

ا برنامه ریزی برای اولین بازدید رایگان خود، ما را بدون هیچ خطری امتحان کنید!

خاتم کاری

یک گزینه محافظه کارانه تر برای تاج، منبت کاری است. اگر مقدار نسبتاً کمی از بافت دندان در محدوده کاسپ دندان از بین رفته باشد، می توان اینله را تهیه کرد. این خاتم را می توان از فلز، رزین یا سرامیک تهیه کرد.

متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | جراحی پروتز دندان تهران
متخصص پروتز و زیبایی دندان تهران | جراحی پروتز دندان تهران

Onlay

آنله شبیه به اینله است، اما اغلب روی کاسه دندان را می پوشاند. آنها به ویژه در صورت نیاز به تقویت یا تقویت دندان مفید هستند. همچنین می‌توان از آن‌ها برای بلندتر/بالاتر کردن دندان استفاده کرد که اگر دندان‌های فرسوده دوباره ساخته شوند مفید است.

روکش

ونیرها قطعه نسبتاً نازکی از سرامیک یا رزین هستند که روی سطح دندان چسبانده می شوند. می توان از آنها برای ترمیم دندان های آسیب دیده، دندان های چرخانده یا بهبود زیبایی استفاده کرد. معمولاً مقداری از آماده سازی دندان برای نشستن روکش مورد نیاز است، اما تکنیک های مدرن اجازه می دهد تا روکش هایی ساخته شوند که مستقیماً روی سطح دندان بچسبند، نه مانند ناخن های تقلبی!

برای هرگونه سوال بیشتر در مورد پروتزهای کامل ثابت با ایمپلنت، با ما تماس بگیرید و یک مشاوره رایگان دریافت کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید

02126293886 09902330840

دکتر ونوس لران

متخصص پروتزهای دندانی ایمپلنت و زیبایی
بورد تخصصی از دانشگاه تهران
شماره نظام پزشکی 77210

روزهای کاری

شنبه 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
یکشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
دوشنبه : تعطیل
سه شنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
چهارشنبه : 10:00 صبح - 06:00 بعدظهر
پنج شنبه : 10:00 صبح - 02:00 بعدظهر
جمعه : تعطیل